V roce 1917byly v Kopřivnické vozovce objednane 4 dvounapravové
motorové vozy. Avšak válečné i poválečné poměry ovlivnily výrobu
a dodavku těchto vozů, takže mohly byt nasazeny do provozu až
na přelomu let 1919 - 1920, svědči o tom i odpověď MOMD z
25.11.1919 na žádost o zavedení školních vlaku mezí Svinovem
a Ostravou: ,, Byly dodany 4 motorové vozy, jen jeden bylo možno
vystrojit el. vystrojem, protože obrněný kabel v československé
republice si obstarati nemohli a z Rakouska dodávka dlouho trvá.
Až bude kabel dodán a vozy dohotovený, bude možno žákovské
vlaky závestí". Novinkou u těchto vozu bylo vnější peřejkové
obložení bočnic z mořeného dřeva v podokenní části. Meziokenní
část byla oplechována a natřena zeleně, střecha světle šeda,
elektrická výzbroj byla dodana firmou AG. Brown, Boveri A Cie,
Baden. Trakční motory typu GTM 3i měly výkon 48 Kw, kontroléry
typu G 4/0 měly 5+4 stupně jízdy a 6 stupňů brzdy.

Info s knihy: Provoz městské hromadné dopravy v Ostravě 1894 - 1994
01.02.2015 10:58:56
labutak

Líbí se vám tyto stránky?

Ano (7155 | 39%)
Ne (5508 | 30%)
http://www.transphoto.ru/
http://www.mhd-ostrava.cz/
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one